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Secura GmbH
secura@domainregistry.de


Geschäftsfuehrer/CEO: Hans-Peter Oswald
Frohnhofweg 18
D-50858 Koeln

CTO: Robert Sucher

Law Enforcement Contact:
secura@domainregistry.de
Tel. +49 160 91234145
Germany:

Tel. +49 221/2 57 12 13
Fax +49 221/9 25 22 72
Fax 032121226808 (12 cents je Minute)

USA:

Tel: (US/CA toll-free) +1 866 655 3680
Fax: +1 415 582 5634 (USA)

Grossbritannien:

Fax: +44-705-342-8189 (Grossbritannien)

Amtsgericht Köln HRB 31240
Ust.-Id Nr.DE 196859556

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Datenschutzerklärung

Vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Onlineauftritt. Der Schutz Ihrer persönlichen Daten liegt uns sehr am Herzen. An dieser Stelle möchten wir Sie daher über den Datenschutz in unserem Unternehmen informieren. Selbstverständlich beachten wir die gesetzlichen Bestimmungen des Datenschutzgesetzes (BDSG) des Telemediengesetzes (TMG) und anderer datenschutzrechtlicher Bestimmungen.

Bei Ihren persönlichen Daten können Sie uns vertrauen! Sie werden durch digitale Sicherheitssysteme verschlüsselt und an uns übertragen. Unsere Webseiten sind durch technische Maßnahmen gegen Beschädigungen, Zerstörung oder unberechtigten Zugriff geschützt.

Gegenstand des Datenschutzes

Gegenstand des Datenschutzes sind personenbezogene Daten. Diese sind nach § 3 Abs. 1 BDSG Einzelangaben über persönlich oder sachliche Verhältnisse einer bestimmten oder bestimmbaren natürlichen Person. Hierunter fallen z. B. Angaben wie Name, Post-Adresse, E-Mail-Adresse oder Telefonnummer, ggf. aber auch Nutzungsdaten wie Ihre IP-Adresse.

Umfang der Datenerhebung und -speicherung

Im Allgemeinen ist es für die Nutzung unserer Internetseite nicht erforderlich, dass Sie personenbezogene Daten angeben. Damit wir unsere Dienstleistungen wie z.B.Domainregistrierungen aber tatsächlich erbringen können, benötigen wir Ihre personenbezogenen Daten. Dies gilt natürlich auch für Zusendung von Informationsmaterial oder bestellter Ware sowie auch für die Beantwortung individueller Anfragen.

Wenn Sie uns mit der Erbringung einer Dienstleistung oder der Zusendung von Ware beauftragen, erheben und speichern wir Ihre persönlichen Daten grundsätzlich nur, soweit es für die Erbringung der Dienstleistung oder die Durchführung des Vertrages notwendig ist. Dazu kann es erforderlich sein, Ihre persönlichen Daten an Unternehmen weiterzugeben, die wir zur Erbringung der Dienstleistung oder zur Vertragsabwicklung einsetzen. Dies sind z. B. Registrierungsstellen oder ICANN. Wir geben Ihre Daten keinesfalls zur kommerziellen Nutzung durch Dritte weiter.

Customer Support

We have no ticket system and no hotline with a queue. We try to solve your inquiry at once, at least within 24 hours. If you phone to us, you speak with one of our collabarators and not with an employee of a call center. If you should get no answer by e-mail within 24 hours, then you should assume a technical problem. Please contact us then by phone or fax. If you are not content with our service or with any answer by the support team, then send an e-mail with "complaint" in the header. Please use abuse@domainregistry.de if you assume to have discovered any abuse.

Complaints

We prefer to discuss problems in an open atmosphere instead of having discontent customers. We are here to help. We will treat you with respect and courtesy and will do all we can to make sure you are satisfied at all times with the help and guidance we give you. However, if for any reason you are not satisfied, please contact
Customer Service , which will investigate and respond to your complaint. If you are not happy with the response you receive and wish to take it further, please follow our complaints procedure as detailed below. We give our commitment that your concerns will be fully investigated.

If you have made a complaint to the Customers Service and are not happy with the response, you should complain to our Customer Services Manager via email or mail:
complaints@domainregistry.de

Secura GmbH
complaints@domainregistry.de
Frohnhofweg 18
D-50858 Koeln

Administrator: Robert Sucher

Tel. +49 221 2571213

When we receive your complaint we will acknowledge it within two working days. We will then fully investigate your complaint and aim to respond within 10 working days. If the situation requires a longer investigation, we will contact you within 10 working days to inform you of this and let you know when you can expect our response. Your complaint will also be kept on file to enable us to monitor the number and types of complaints we receive and, where appropriate make changes to our systems and services in response to your feedback.

Taking your complaint further

If you are not satisfied with the response that you have received from our Customer Services Manager you should escalate your complaint to our CEO. If we do not hear from you within 20 days we will consider the case to have been resolved.

When making an escalated complaint, please ensure that you include full details of your complaint, and reasons for your dissatisfaction with our response. You will receive an acknowledgement within two working days and a final response within 10 working days. If the situation requires a longer investigation, we will contact you within 10 working days to inform you of this and let you know when you can expect our response. Your complaint will also be kept on file to enable us to monitor the number and types of complaints we receive.

All complaints to our Director of Service Delivery should be made in writing and include the following information:
Your name and contact details and tag/account information if appropriate The domain name(s) concerned (if appropriate) A clear description of your concern or complaint What steps you would like us to take to resolve the issue Please write "Complaint" clearly on the top of your letter or in the subject line of your email. Please send your escalated complaint to CEO to:

Secura GmbH
complaints@domainregistry.de
Frohnhofweg 18
D-50858 Koeln

CEO: Hans-Peter Oswald
Tel. +49 160 91234145

Abuse

Secura GmbH accepts notifications of abuse by authorities and consumer protection associations. Complainants can contact us by e-mail at abuse@domainregistry.de . Complaints are processed within 24 hours. The receipt and consideration of the complaint does not mean that Secura gives remedy to the complainant. All measures of Secura in abuse cases must move under the existing laws.